söndag 19 mars 2017

Veckobrev


Bildresultat för sjuk tecknadHej!

 

Veckobrevet är några dagar försenat den här veckan eftersom jag har varit sjuk. Den här veckan har vi haft en hel del sjukdomar bland personalen, både Bonnie och jag har varit borta under veckan. Annan personal på skolan har hoppat in istället för oss. Jag hann inte med att fixa iordning någon läxa till eleverna så det är läxfritt denna vecka. Men jag hoppas ändå att alla läser en stund ur någon valfri bok hemma istället.

Påtal om sjukdomar vill jag påminna om att ringa till expeditionen på tel. 08- 591 268 00 och anmäla om ditt barn är sjuk. Sjukanmälan måste göras alla dagar eleven är borta. Däremot kan man göra sjukanmälan för flera dagar vid ett och samma tillfälle. Jag ber er verkligen tänka på det här och komma ihåg det!

Idrottsläraren Evelina har varit sjuk i nästan två veckor. Den här veckan har det tyvärr inte blivit någon ordentlig idrott för eleverna. Är hon borta även nästa vecka kommer Tim som vikarierade innan sportlovet hoppa in och ha idrotten. Det betyder att det är idrott för grupp 1 som vanligt på onsdag. Ombyte och handduk med! Idrotten uteblir för grupp 2 eftersom det är studiedag på tisdag.

Under veckan som gått har vi avslutat kapitel 1 i matteboken som har handlat om siffrorna upp till 20. Veckans bokstav har varit F.

Nästa vecka på tisdag den 21 mars är det studiedag för lärarna. Fritids har öppet som vanligt. Samma dag är det även internationella Downs syndromdagen. Detta brukar uppmärksammas genom ”rocka sockorna”. Jag tänkte att vi i vår klass skulle rocka sockorna på måndag istället eftersom vi är borta på tisdag. På bloggen har jag lagt upp mera info om detta. Vill någon elev rocka sockorna får han eller hon gärna göra det – men det är helt frivilligt såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar